کدام چرخ گوشت را انتخاب کنید؟

چرخ‌ گوشت ها نه تنها در رستوران‌ها، بلکه در آشپزخانه‌های خانگی نیز محبوب شده اند که با توجه به کاربردهای گسترده آن‌ها، این جای تعجب ندارد.انواع مدل های چرخ گوشت را در بازار خواهید یافت که دارای پارامترهای مختلف و عملکردهای متنوع هستند.بنابراین چگونه می توانید چرخ گوشتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما سازگار باشد؟

چرخ گوشت برقی یا دستی – کدام یک را باید انتخاب کنید؟

چرخ گوشت ها انواع مختلفی دارند، اما همه آنها یک هدف مشترک دارند.وقتی گوشت یا هر ماده دیگری داخل قیف قرار داده می شود، چرخ گوشت آن را آسیاب می‌کند.سپس دستگاه محصول خرد شده را خارج می کند.به طور کلی دو نوع چرخ گوشت وجود دارد:

  • چرخ گوشت های دستی

پیدا کردن آنها سخت است، اما هنوز در بسیاری از خانه ها استفاده می شوند.همانطور که از نام آن پیداست، بصورت دستی کار می کند.ماشین های دستی با گیره های مخصوص به لبه میز متصل می شوند.مزیت اصلی این است که شما به منبع تغذیه نیاز ندارید.از طرف دیگر، استفاده زیاد از آنها می تواند بسیار خسته کننده باشد و آسیاب کردن مواد بزرگ یا سفت زمان بر است.علاوه بر این، گیره ها همیشه پایدار نیستند و اغلب به سطح میز کار آسیب می رسانند.

  • چرخ‌ گوشت های برقی

در این ماشین‌ها، مارپیچ با یک موتور الکتریکی کار می‌کند، بنابراین استفاده از یک موتور الکتریکی باعث می شود بتوانید، تکه‌های گوشت بیشتری را به قیف اضافه کنید.کل فرآیند بسیار سریعتر و کارآمدتر از چرخ گوشت سنتی است.علاوه بر این، نیازی به ثابت شدن آن روی سطح نیست، بنابراین کافی است آن را روی میز قرار دهید و شروع به استفاده از آن کنید.تنها نقطه ضعف این است که باید آن را به پریز برق وصل کنید.

انتخاب دستگاه مناسب از تولیدکننده چرخ گوشت تا حد زیادی به میزان گوشتی که می خواهید چرخ کنید، بستگی دارد.اگر فقط برای یک وعده غذایی کوچک استفاده میشود، یک آسیاب دستی خوب است.از طرف دیگر، مدل های برقی نه تنها در خانه عالی خواهند بود، بلکه در رستوران ها نیز به کار خواهند آمد.ماشین آلات تجاری مورد استفاده در صنعت پذیرایی معمولا عملکرد بسیار بهتری نسبت به ماشین های مورد استفاده در خانه دارند.

در چرخ گوشت به دنبال چه چیزی باشیم؟

هنگام انتخاب چرخ گوشت ایده آل باید به چند نکته مهم توجه کرد.بدون شک مهمترین آنها عملکرد و کارایی دستگاه است.همچنین باید به موادی که دستگاه از آن ساخته شده و به پایداری آن در هنگام استفاده توجه کنید.جنبه های دیگری که بر انتخاب شما تأثیر می گذارد می تواند لوازم جانبی موجود در مجموعه و همچنین عملکردهای اضافی باشد که کیفیت فرآیند چرخ کردن گوشت را بهبود می بخشد.

  • عملکرد

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، هرچه قدرت بالاتر باشد، عملکرد بهتری دارد.

  • راندمان

به این اشاره دارد که دستگاه قادر است در هر دقیقه یا ساعت چند کیلوگرم از مواد را چرخ کند.راندمان بالاتر به شما این امکان را می‌دهد که بخش‌های زیادی از گوشت را در زمان کوتاه‌تری پردازش کنید، که مطمئناً یک مزیت برای یک غذاساز حرفه‌ای است.

  • پایداری

چرخ گوشت ها هنگام استفاده، معمولاً می‌لرزند و می‌توانند در سراسر میز کار آشپزخانه حرکت کنند.بنابراین باید دارای پایه های لاستیکی ضد لغزش باشند تا از حرکت کنترل نشده در حین استفاده جلوگیری شود که در این صورت سطح کار را از خراش محافظت می شود.اکثریت قریب به اتفاق مدل های موجود در بازار این گزینه را دارند، اما همچنان می توانید مدل هایی را بیابید که فاقد چنین عناصر اولیه ای هستند.

  • کنترل سرعت

امکان تنظیم سرعت چرخ گوشت به شما این فرصت را می دهد که سرعت مناسب را برای ماده ای که آسیاب می کنید، انتخاب کنید.

سخن نهایی

اگرچه در اکثر غذافروشی ها یا قصابی ها گوشت چرخ کرده آماده پیدا می کنید، اما همیشه نمی توانید مطمئن باشید که واقعاً چه چیزی در آن وجود دارد.چرخ گوشت به شما این امکان را می دهد که برای آماده کردن غذا از مواد تازه استفاده کنید.

هنگام انتخاب چرخ گوشت ، مهمترین چیز این است که در نظر بگیرید، کدام دستگاه با نیازهای خاص شما مطابقت دارد.تعداد زیادی مدل با سطوح عملکرد متفاوت در بازار موجود است، به این معنی که شما باید به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستید، پیدا کنید.

هنگام انتخاب چرخ گوشت ایده آل، جنبه های زیادی وجود دارد که توجه کردن به آنها ضروری است.اگر به دنبال یک مورد ایده آل هستید، باید نکات ذکر شده در بالا را به خاطر بسپارید.کارایی باید مهمترین مورد در لیست شما باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.